Pages

Wednesday, December 24, 2008

Si bongsu memberontak, aku yang jadi mangsa

Posted by Faridatul at 4:01 PM
Situasi di rumah

"adus, sakitnya gigi. Rasa cam nak cabut jek gigi-gigi ni", rungutku.

"Sabar la sikit awk. Nah! sapukan ngan minyak dlm mulut awk. Tekan ngan ibu jari sambil baca selawat", ujar dilah memberi nasihat.

Situasi di Opis

"Ko nape fari, smlm sakit perut kali ni sakit apa lak", tanya mas kepada ku.

"Entah la, sakit gigi. Tetiba lak sakitnya masa nk balik lunch kat umah. Tetiba lak tu. Nak kata gigi berlubang rasanya takda"

"Baik ko g jumpa doktor. Mana tahu sebab saraf ke apa ke. Area mulut ni byk kuman. Kalu ada yang terluka senang terjangkit", ujar mas lagi kepada ku..

Sambil ku tersenyum2.. Nanti la. Dalam hati, malas nya nak g klinik.

Tak samapi 15 minit, aku meraung kesakitan. Air mata membasahi pipi ku. Semua usaha ku tak menjadi. Semua petua dlm internet ku dh cuba.. Terpaksa ku telan ubat tahan sakit yang ku perolehi dr klinik sebulan dua yang lalu sebab masalah kejang tengkuk. Terpaksa!!

"Awak jom teman saya ke klinik. Harap2 klinik ukm masih buka," pintaku pd dilah. Jam menunjukkan 3.22pm.

"Itu yang sebaiknya", jawab dilah smbil senyum2.

Situasi di Klinik

" Sakit apa? sakit ni lepas mkn ke sebelum mkn", smbil doktor menggaru2 gigiku ngan pencukilnya.

"Sebelum makan Doktor".

"Emm.. ok turun. Sakit gigi tu sebab geraham bongsu tak boleh keluar. Dia masih terbenam di gusi. Saya bagi ubat tahan sakit dulu, nnt bile dh kuar sikit kita buang".

Adusss... patut la aku tak dapat cam gigi mana yang sakit. Rasa sume gigi belah kanan sakit. ni sebab saf gigi kanan bermasalah lah ni. Yang bongsu ni plak memberontak. Time2 gini plak dah la nak kena nya. Esok dah la nak bagi training pasal jomla. Dugaan sungguh...

~ Si bongsu memberontak kerana tidak diterima kehadirannya di kalangan ahli-ahlinya... ~
Aku plak yang jadi MANGSAnya... sakiiiitttttt

1 comments:

kakchik said...

ala... kesiannya... kakchik pun pernah lalui perkara yg sama bbrp tahun lepas, terpaksalah pakar gigi bedah wat keluar yg bongsu tu.

anak bongsu manja, tak nak kongsi ruang dgn kakak2 & abang2 dia.

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea