Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 15, 2008

Robot main Bola....

Posted by Faridatul at 8:54 PM
Agak sudah lama aku tidak join sebarang bengkel. Maklum la sibuk program lain. Ini pun atas ajakan k huda. Kalu tak aku pun tak tahu ade bengkel yang dikelola oleh kumpulan "pengencaman pola".

Robot main bola

Aku agak tertarik dengan perkataan "robot soccer". Siapa yang rasa agak2 kaki bangku, bola la main bola menggunakan robot tersebut.

Agak menarik robot-robot bergerak dalam kawasan padangnya sendiri untuk mendapatkan bola dan.. lalu menjaringkan ke dalam gol.

Antara perkakasan yang digunakan adalah robot, perisian simulasi, kamera dan strategi. Startegi yang digunakan setiap kumpulan adalah berbeza.

C Ohhh.... C

Dalam bengkel ini, kami ditunjukkan bagaimana untuk mengkodkan strategi tersebut menggunakan bahasa C.

Aku agak lama juga meninggalkan zaman C. Walaupun begitu, tetap seronok membuat kod-kod tersebut selepas beberapa tahun aku langsung tidak menggunakan C sebagai bahasa pengaturcaraan sebab bukan dalam bidang pengajaranku.

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea