Pages

Tuesday, November 11, 2014

Gelagat wafiy dan waiz

Posted by Faridatul at 12:51 PM 0 comments
Waiz sekarang dh pandai cari balah ngan abang wafiy... pagi2 kalau abang wafiy tak nak bangun siap la.. dibabab nya abang wafiy sampai bangun.. pernah sekali tu konon nak gigit tp waiz mana ada gigi.. walaupun dah 9 bulan lebih gigi sebatang pun tak tumbuh lagi.. huhuhu


Thursday, October 9, 2014

Wafiy belajar mencuci baju

Posted by Faridatul at 3:28 PM 0 comments
Hehehe.. saje nk update aktiviti terkini wafiy... aktiviti adik x de lagi.. tunggu setahun baru ada.. ni gambar aktiviti semalam. Kak bib selaku penyelia taska update dlm fb taska. terkejut pada mulanya tp aktiviti yang menarik...

Teringat pula masa dulu wafiy belajo melipat baju kat taska habis baju2 di dalam almari dikeluarkan balik gara2 nk lipat sendiri. praktikal kat rumah la kononnya... seb baik baju dia jek yang dipunggah... kali ni belajar membasuh baju dan sidai baju.. agak2 apa plak yang hendak diimplementasikan kat rumah pula... hehehe.. ummi yang berdebar2...

bila aku post gambar2 ni dengan kenytaan sedemikian kt fb aku kak bib takut lak ianya bawa kesan negatif ke kat anak2 taska. bukan negatif tapi bagus la mereka praktik balik apa yang diajar cuma ummi kena pandai uruskan anak2 mcm ni la.. "bersakit2 dahulu.. bersenang2 kemudian" :-)

basuh baju tidur

membilas...

dan akhirnya sidai.. hehe

Tuesday, October 7, 2014

wafiy dan waiz berkelah di opis ummi

Posted by Faridatul at 2:34 PM 0 comments
taska hari ni tutuo kesinambungan cuti raya aidiladha. tp semua pejabat awam dh mula bertugas harini termasuk la ukm. aku dan suami sama2 bekerja di ukm.

mulanya aku plan nk cuti memandangkan byk kelas batal minggu ni.ntp sayang plak kelas database ada plak jam 4-6pm. nak suh husband aku cuti syg plak sbb nk suh dia simoan cuti nnt bulan dpn plan nk bawa mak mertuaku jln2. so nk cuti lbh sket.

nk aku cuti kelas ptg x de sape plak nk ganti. jadi pabila bawa dua2 mai opis gini la jadinya.. maklum la dua2 heri. adik waiz pun dh leh tahan keaktifannya,,, huhu

abang wafiy dengan stail supermannya.. adik waiz plak terkinja2 nk ikut sama... aduhai anak

sonok betul depa berdua ni ye.. ummi gak dh serabut dibuatnya

Sunday, October 5, 2014

menziarahi yong dan puteri baru

Posted by Faridatul at 11:29 PM 0 comments
Petangnya jam 6.30 petang setelah anak2 dan abi beradu melepaskan keletihan majlis qurban pagi tadi kami terus ke rumah yong di slim river. habis program qurban pun dalam jam 3.30pm. so mak dan abah ikut alang dahulu kerana alang terpaksa balik malam tu juga sbb esok pagi ada majlis korban di area rumahnya di kuala selangor.

Jam 9mlm baru kami sampai di rumah yong. Riuh rendah kedengaran anak2 sedara semua berkumpul di rumah yong. 13 cucu zainal dan su ada di sini. :-)

Nama baby baru yong adalah Sumayyah Nur Islam. Sedap namanya. semoga puteri baru ini sihat dan menjadi anak solehah.

nak suh amik gmbr berejam nk susun diorng ni.. ada yang mula2 taknak la.. ada yang majuk la.. hehhehe

























Majlis raya qurban

Posted by Faridatul at 4:26 PM 0 comments
Kali ni kali kedua kami beraya di taman tenaga tetapi bukan lagi bertiga tetapi berempat. Semenjak abi jadi ajk surau dan merangkap ajk qurban, maka kami beraya qurban disini. Kali ni alhamdulillah wafiy dah semakin cerdik tak megganggu abi solat sunat aidil adha seperti tahun lepas. abi dpt solat separuh then terpaksa membatalkan solatnya.

Adik waiz pun dh sembuh sedikit dari penyakit jangkitan paru2. Jadi ummi tak rasa takut nak bawa waiz ke surau. Sejak dr pagi waiz tgk abi dan awabng wafiy berpakaian cantek dia sejak dr itu asyik merengek aje. Tak leh nak letak. ummi pun tak leh nk duduk. Setelah kepenatan menangis, akhirnya adik waiz tertidur. Dapat la ummi menyediakan sarapan dan juadah sunat selepas solat aidil adha untuk abi.

Dengar aje abang wafiy balik, waiz pun terjaga. then ummi siap2 mandikan waiz. Abi dan abang wafiy ke sana dulu coz abi nak cepat. Apa lagi, meraung sekali lagi la waiz sbb x dpt ikut abi sama. Maka aku terpaksa gegas keluar rumah juga dengan membawa stroller berjalan kaki ke surau bersama waiz. Baru la dia bahagia.. huhuhu

video dan gambar2 di majlis raya qurban....

video




Blogger templates

Fakulti ku tercinta