Pages

Sunday, April 22, 2007


Singgah sebentar di Bukit Melawati, Kuala Selangor

Posted by Faridatul at 1:32 PM 0 comments
Balik dr pulau pangkor tu, singgah jap kat bukit melawati. Dulu adik ku ni jd warden asrama bawah bukit melawati ni. tapi baru tahun ni dia tukor, kalu dok leh aku ajak diorang g umah adik aku.. heheheh

Walaupun dh biasa naik ke bukit ni, buat2 la tak biasa. Lain orang yang kite bawak..lain caranya..hehehe.. aku tunjuk kat khusia n fidah pemandangan di situ... Ramai gak orang masa tu.. emmm.. best..best...best...

Turun jek dr situ, diorang ajak minum2. Minum kali ni still disponsor duit collection ari tuh..byk lebih coz kat sana tak buat snokling... dlm kul 6pm baru bertolak balik...

Singgah ke petronas di shah alam tuk solat magrib... dan perjalan diteruskan lagi. Kali ni aku plak drive.. 1st driver dah penat.. heheheh... penat2 dia tu..leh lagi buat lawak2 lawyer buruk dlm kete.. menceriakan suasana gak la...

anta mr za balik umah dia, aku pun terus anta na. janji ngan mije nak g tesco terpaksa dibatalkan... n janji ngan member2 lain nk buat spagetti esok terpaksa ditunda ke ari selasa.

Saturday, April 21, 2007


Kembara Ke Teluk Nipah, Pulau Pangkor

Posted by Faridatul at 8:04 AM 0 comments

Hehehe...ingatkan tak g..rupanya dpat g gak. Decide nak g pun malam jumaat sebelum g esoknye. Puas pujuk dilah, akhirnya pujukan ku berjaya..dia nak g..so ajak sekali khusia n fidah...ajak na n pijah tapi masing2 kata ade temujanji ngan orang lain..takpe lah. lagipun adhoc nye plan aku tanya diorang.. lain kali la plak ekkk

rancangnya nak naik kete rafi n acik..tapi memandangkan geng2 aku ramai so..naik la kete wira
dilah tu.. mr. su drive kete acik, mr. za drive kete dilah.. cukup dua kete. Singgah breakfast dulu kat restoren lariz b4 bertolak..

Perjalanan bermula jam lebih kurang kul 10pg. amik rafi kat kl kemudian baru ke destinasi yang dituju..melalui kuala selangor. Jalan ke kuala selangor ni aku dh femiliar sgt coz adik aku duk sini..selalu gak ulang alik..bile lalu area kuala selangor..teringat umar n hamzah..anak sedara aku tuh.. dh lama tak tgk..rindu giler2 la kat diorang.. tgk la cuti 1 dan 2hb ni nak g la lawat adik aku n' anak2nye.

Dalam kul 4ptg sampai la ke destinasi yang dituju.. sewa 1 van..cukup2 la tuk kiteorang yang seramai 9 orang ni. kononnya pakcik van kata nak bawak g round2 pulau yang mengambil masa 2 jam dgn bayaran rm60.. ok la tuh mulanya.. tapi..lain plak jadinya.. tak sampai 30 dh habis round..bayaran tetap sama..cehhh..sabo jelah...

petangnya.. menikmati pemandangan yang sungguh lawa..ciptaan Ilahi... Sunset... setiap tempat ade keunikannya sendiri..mula2 aku kata kat bagan lalang lagi lawa.. tapi bile tgk2 semula, subhannallah...cantik...tak terkata keindahannya... ini la ketenangan yang aku cari..hehehehe..Kalu pijah tau ni..mesti jelesnya...hehehe







Malamnya buat bbq... yang menghidupkan api mula2 rafi.. tapi ade sorang budak tu mengatai konon nak hidupkan api tapi api yang padam.. marah rafi (agaknya la)... nasib baik ade abang sorang ni..orang tempatan tolong hidupkan api...heheheheh....aku plak tukang pompom..caiyok...caiyok....


Masjid Lumut... solat disini sebelum berangkat ke KL

Esoknya jam 12 tgh checkout..makan2 kat lumut..solat kat masjid lumut..kemudian baru bertolak balik....

Thursday, April 5, 2007


Perarakan Maulidur Rasul 2007

Posted by Faridatul at 7:57 AM 0 comments

Sempena maulidur Rasul yang lepas, tempat keje aku buat majlis perarakan maulidur rasul dan juga forum perdana maulidur rasul,,,

Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh Ust. Khairil Khuzairi Omar @ along.. dia ni saudara mara aku gak. punya la jejak kasih yang begitu lama akhir bertemu mesra di kursus BTN tempoh hari...hahahah..kalu tak sampai bile2 la aku silap orang..heheh sebab ade sorang lagi pegawai pusat islam yang lebih kurang cam dia..aku ingat orang tu..dan kami pun dh byk kali bertegur sapa cuma aku jek tak bukak mulut tanya pasai kenai tak mak ayah aku..kalu dok malu aku..huhhuhu...

Majlis diteruskan ngan forum perdana oleh ahli panel2 yang hebat2. Antaranya yb al fadil dato abu hasan din al hafiz, ust roslan mohamed, prof madya dr. siti rugayah tibek dan akhir sekali sebagai pengerusi majlis prof idris zakaria. Tajuk yang dibawa "Rasullulah s.a.w: pembawa rahmat sekalian ummah"





Di antara kandungan2 ceramah ari tu yang paling aku suke ialah mengenai anak manusia @ anak lembu..

Dato' abu hasan mengutarakan soklan, pada zaman rasululllah dulu ketika aminah ketiadaan susu badan... apakah yang dilakukan oleh aminah untuk menyusukan nabi muhammad ketika itu.... nak tau jawapan...?????

boleh..tapi aku nk dgr jawapan dr korang dulu...hahahahha

silakan..jgn malu2 jawab....

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea