Pages

Sunday, February 25, 2007


Jalan-jalan bersama Aqilah n' Afif

Posted by Faridatul at 11:23 AM 0 comments

Lama dh nak bawak budak2 ni kuar g jalan2 tapi tak berkesempatan. Tah budak2 ni ingat lagi ke idak kiteorang ni.

Sebelum aku balik umah mak aku malam kelmarin (23/2/07), aku g umah k wa (mak budak2 ni) tuk amik borang kuis. Aku pesan kat kak wa amik borang kuis tuk adik aku. K wa ni lecturer baru kat kuis tuh. Dulu cikgu kat sekolah bukit, kajang.

Sampai kat umah k wa, dia tgh mandikan aqilah ngan ifah. Aqilah kuar2 jek terus g kat aku. Cik dilah masa tuh tunggu kat kete. Rupa2nya dia ingat lagi aku. Masa nk balik tuh..tetiba dia bersuara.. "acik nak tinggal aqilah"..terkejut aku..dullu masa tinggalkan dia, dia tak pandai ckp lagi..aku ni mudah sensetif...aku pun terus buat janji nk bawak jalan ari ahad nnt. padahal..mesti aku penat ari tuh...tak pe la..demi anak2 ..kuang kuang kuang..

25/02/07 - Sampai di bangi kul 12. g tesco kat kajang jap. sampai2 umah kul 2ptg. Janji ngan budak2 ni kul 5. Tertido jap. Alamak dh lambat. Kul 5.30 baru kuar umah. Sampai2 umah pak bayem, budak2 ni pun baru bangun tido. K wa tak de. Tapi Atan (acik budak2 ni) baru sampai. Kalu Atan ada, ifah sombong ngan aku. Ajak punya ajak..last2 abang dia yang nk ikut. So, aku bawak afif ngan aqilah jek.

Bawak g jalan2 kat tasik cempaka, g jalan2 kat alamanda. Pastu g mkn kat soho dekat sungai merab. Aqilah nk bear aku..aku sajek je bg.. nnt leh tunjuk kat ifah. Bagi dia jeles. Geram rasanya.. sombong tul ngan aku ari nih...

Bawak budak2 ni jalan dr kul 6 ptg. Tul2 sampai umah kul 10 mlm. Takut gak kena marah ngan pak bayem. Nasib baik tak kena. Yang bestnya...ifah jeles giler. Siap hempas2 kaki lagi lepas afif bgtau mkn aiskrim..dll. Puas ati aku. hahahahahah...tu la sombong lagi.. Mak dia pun kata..lepas atan balik..sibuk la cari kiteorang ni. Bila nk bawak dia jalan... dh la ifah..acik dh g jalan jauh dh...huhuhuhu

Saturday, February 24, 2007


Kerja-Kerja Gile ke Taiping....

Posted by Faridatul at 11:11 AM 0 comments
23/02/07 - Keje menanti di Taiping jam 9.00pagi esok..nk g ptg, nnt nk tido kat mana plak..keje plak byk lagi tak abih kat opis ni..kalu g lepas subuh tah kul bape lak sampai..so..pakat2 dengan yang lain kul 4.00pg kuar dr umah mak aku.

Kul 8.30mlm, aku kuar dr bangi nk balik umah mak aku. Singgah ke gombak dulu ade janji ngan member. Member aku belanja mkn kat kedai gombak sempena besday cik mije.. geram tul la dh la tak sedap, byk kerenah lak pekerja dia. Siap lagi aku panggil dia buat 'booo' layan jek..last2 aku g terus kat dapur dia, suh bungkuskan jek makanan yang kiteorang order..tak lalu nk mkn. bukan pe..tawar hebe.. mknan ayah aku masa sakit dulu pun ok lagi...sabo jek la. Makanan kat bangi jugak yang best..Hidup Bangi!!!

Sampai2 kat umah aku..aku, mije, cik dilah sembang2. Mak aku marah2 suh tidoq. Pe tak nya..aku suh mak aku kejut kul 3pg. Kul 2pg baru nk tido lepas beberapa kali mak aku bebel. Hahahaha...padan muka korang..kena marah ngan mak aku. Mak aku ni sporting...tapi kuat bebel...heheheh..biasa lah pompuan...

24/02/07 - Kul 3pg mak aku kejut..tapi sorang pun tak bangun. aku bangun dulu kul 3.30 pagi. Rasa cam kejap jek tido. Ngantuk lagi ni. siap2 sume..tgk2 atas meja mak aku dh sediakan air nescafe panas.. sedap tul terutama orang ngantuk cam aku..mata dh lalok...

Mak aku sediiakan bekal lagi..heheh..i luv u mum..huhu..bekas air nescafe panas ngan oren 3 bijik..rasa cam masa sekolah2 dulu plak..huhuhu

Aku ikut jalan rawang, jalan yang besa ayah aku jalan kalu nk balik kg. Tapi huhuh..tersesat kejap..maklum la mlm2 mana nmpk jalan..sampai kat rawang yang tensionnya..dh jalannya tengah baiki..sempit..hujan lebat plak..dh tak berapa nmpk clear jalan..tension tul..

sampai kat tapah jek..selesai solat subuh kat RnR tapah, aku tido dlm 30 min..mata dh steam gilezzz...kalu ikutkan hati nk smbg tido lagi..tp nnt terlambat lak sampai kat taiping...

Isi minyak jap..dan perjalan diteruskan. Alhamdulilllah sampai kat cangkat jering dlm kul 8.15..sampai kat destinasi yang dituju dlm kul 8.45pg. Kak MIzan bawak kiteorang g mkn kat salah satu kedai. Feveret dia dan orang tempatan di situ, roti banjir.. ooo..patut la ayah aku kalu mkn roti canai..suka tuang kuah atas roti siap2. Ingatkan ayah aku jek..kiteorang anak2 dia pun ikut sekali..Agaknya ni budaya orang perak kot.

Keje habis jam 5.30ptg. Terus bergegas g bandar taiping konon nk g zoo taiping..tapi sayang smpai kat zoo dlm kul 6.15ptg. zoo dh tutup. Terus bergegas g tasik..sayang jugak..pun dh tutup. apa lagi g la cari ABC yang sohor kat bandar taiping.
bangunan dia tepi balai bomba lama. sedap. ade macam2 dlm tuh. ade airkrim, epal, wafer pun ade. murah jek. satu rm2. kalu kat kl ni entah berapa harga dia.

dlm kul 8.30mlm..lepas mkn2 terus balik. masa nk balik tuh...kelakar la..have a sweet memory with abang polis kat sungai kuning...kelakor tul.. dlm kul 1.00pg baru sampai area umah mak aku..tapi kena hantar kawan aku dulu kat gombak.. sampai tul2 kat umah dlm kul 1.45pg.. sampai2 jek..terus amik bantal..tido..malas nk pk bende lain dh...

Wednesday, February 21, 2007


Blok F - ftsm terbakar

Posted by Faridatul at 11:01 AM 0 comments

Ari ni ari rabu..cam malas nk g keje pun ade..tapi dikuatkan diri gak g keje...Maklum la dh 4 hari cuti..huhuhuhu

Dtg2 jek opis, ina opismate aku bising2 kata ade bau terbakar..emmm..kuat baunya..pc aku ke terbakar.. aku g bilik lain tak de pun bau cam tuh..so...buat2 cam idung anjing...nak bau mana dtgnya bau terbakar tuh...dr satu pc ke satu pc aku bau..tak de pun...

otw nk g ke bilik k wati, tetiba bunyi siren kebakaran..sume terkejut..aku pun terkejut gak la..masing2 bawak laptop kuar. aku tetiba lak berani..suh orang lain kuar..aku sendiri tak kuar.. nk cek lagi mana dtgnye kebakaran tuh.

aku ngan pak arab sebelah bilik aku g cek bilik main suis..perghhh..berasap..bau dia amatlah memeningkan.. dtg la budak pratikal ni tanya pesal..aku bgtau la dia suis terbakar...dia pulak g lari dptkan abang rais..


suis makin terbakar..nasib baik pak arab tutup main suis..kalu tunggu budak praktikal tu alamatnya terbakar la satu bangunan.. Dh cam ok jek..pak arab suh kiteorang kuar sebab bau asap nih bahaya katanya..memang pun..aku dh pening2..

akhirnya dtg la budk praktikal ngan abang rais..tunggu ppp...dtg plak prof dolah...ppp pun smpaii..akhirnya sume selamat...tapi berasap tak terkata la..heheheh...

dlm sejam lebih, leh masuk bilik semula tapi aircond tak leh pasang..nasib baik aku ade kipas sdn. bhd. sian lak kat opismate aku yang lain..nk share pun diorang tak rasa..so..aku pesan kat diorang kalu pening2 dlm kepanasan tuh meh la dtg kat meja aku...

Ari nih aku tak bawak lak cam aku..nasib baik abang phd depan bilik aku nih amik gambo..aku pun ape lagi..kalu dia upload aku nk..nk buh dlm fotopages nih..heheheh

Tuesday, February 20, 2007


Pedih Lagi Memilukan

Posted by Faridatul at 10:03 PM 0 comments

Terima kasih kawan
Tanpa Kehadiran kalian
Tidak lah aku megah berdiri disini
Menjalani kehidupan.. teruskan perjuangan

Hati yang dikecewakan
Amat lah memedihkan
Apatah lagi tergurisnya perasaan
Jiwa raga terkorban

Padamu Tuhan
Ku panjatkan kesyukuran
Ku pohon keampunan
Ku mohon kekuatan
Agar diteruskan perjuangan
Menjalani kehidupan

Nukilan;
18 Januari 2007'

Sunday, February 18, 2007


Majlis kenduri Asey &Wanzu

Posted by Faridatul at 10:01 PM 0 comments

Selamat Pengantin Baru Buat Asey n' Wanzu
Semoga Bahagia Hingga Ke akhir Hayat bersama anak2 yang ramai :-)

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea