Pages

Thursday, January 20, 2005


:-: Sengal2 Semut Api :-:

Posted by Faridatul at 1:19 PM 0 comments
Akum...

semalam tibalah aku ke tanah air sendiri. Sepanjang 8 hari di negara orang ni pelbagai cabaran, dugaan dan pengertian di peroleh. Baru lah terasa pepatah orang tua2 "Hujan Emas di Negara Orang, Hujan Batu di Negara Sendiri, Lebih baik di negara sendiri"...membawa pengertian yang amat mendalam.

Ari ni tak dapat nak tulis pengalam yang diperoleh dari negara thailand...chiang mai dan bangkok. Keje bertimbun. Gara2 cuti seminggu. InsyaAllah minggu depan kita akan berkongsi pengalaman yang sya peroleh itu...sonok tak terkata. tapi dalam sonok2 tu terasa betapa untung nye kita dapat hidup di malaysia sebagai rakyat beragama islam.

k lah. setakat ni je dulu. aku pun nak balik kg gak. tunggu adik jemput. nak balik sendiri tak larat coz badan sengal2 lagi. heheheh...maklum la. program padat setiba je kat sana. hehehe....selamat hari raya haji esok. kalu kat thailand dah raya dh hari ni.

bye. wassalam.

Monday, January 10, 2005


:: Gajah di Depan Tak Nampak ::

Posted by Faridatul at 10:35 AM 0 comments

Penat perjalanan ku bersama kawan-kawan ke Kuala selangor semalam masih lagi terasa. Kami bertolak dari bangi ke selayang pada hari sabtu petangnya, kononnya nak g jalan2 ke Selayang Mall , Maideen dan tempat2 yang menarik untuk membeli barang2 keperluan kami ke Chiang Mai rabu ni (tak sabar rasanya...hehehehe).

Kami bertolak dari Selayang pada jam 8.00 pagi dan tibanye di sana pada jam 9.30pagi. Aku dah biasa dengan keadaan jalannya. Dari dulu sampai sekarang gitu la rupanya. Entah bila jalan raya di sini akan siap. Aku ingatkan keadaan sebegitu dalam setahun dua ni je. Rupanye-rupanya keadaan sedemikian sudah 5 tahun. Ini adalah kata2 junior ku yang duduk di Assam Jawa. Hishh...betapa seksanye orang2 yang duk area kuala selangor ni.

Khir Toyo!!! Sapa yang tak kenal menteri besar Selangor. 'Selangor Maju' itu lah tema kata2 beliau. Nak membangunkan negeri selangor tapi kawasan sendiri tak terbela. Dah la dari Selayang ke Kuala selangor makan masa yang agak lama... ditambahkan lagi dengan adegan 'terhenjut-henjut' dalam kete. Rasa cam naik kuda je. Sampai kat sana sume kepenatan.


Moga Khir toyo memandang rumah sendiri dahulu sebelum nak menghebohkan keburukan rumah orang lain. Maklumlah...rumah sendiri yang dah disediakan facilities yang lengkap pun tak dihias dengan baik apatah lagi rumah orang yang telah dianak tirikan. Tak gitu.... Samalah2 kita pikir-pikirkan... :-)

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea