Pages

Sunday, August 11, 2013

Tayar spare pecah

Posted by Faridatul at 9:23 AM
Memandangkan satu kedai pun tak buka terpaksa la kekalkan menggunakan tayar spare. Masa nk balik dr Pahang ke bangi, kami kononnya nak ke Jengka sekeluarga nak melawat pak ngah yang baru menjalani pembedahan usus. Tapi pagi2 masa nak balik semua nk ikut sama. Jadi ber3 kereta la kami. Kesemuanya kereta wira.. kereta aku, diana dan yam.

Naseb baik kami ikt jalan hoghway nk ke sana. Di tengha highway lagi sejam nak ke jengka tak sangka tayar spare yang kami guna pecah di tengah jalan. Alhamdulillah wafiy pun masa tu tidur di belakang bersama ku. Abi pula baru sahaj lepas memeotong kereta lain... maksudnya kejadian tayar pecah tu tidak berlaku semasa memotong.. kalu tak tah kemana kereta kami melayang agaknya...

kereta yan dam kereta diana betul2 di balakang kami. Sebenarnya mereka dah persaan tayar pelik semacam aje pusingannya. Tu yang mereka slow dan berada di belekang kami.. Lpeas kereta berhenti d tepi jalan nenek cepat2 ke kereta kami.. cuak betul muka dia. Risaukan keselamatan kami... memang tayar hanya tingga rim sahaja... tayar dh melayang ke jalan sebelahnya.. huhuhuh..

Last option terpaksa pakai tayar spare dr kereta diana. dan alhamdulillah walaupun tiada satu pun kedai tayar buka tapi menantu pak ngah ada alat untuk betulkan tayar bocor... rezeki kami.. kalu agaknya kami g sorang2 macamana lah agaknya.. Alhamdulillah Allah telah memelihara kami.. semoga kami sentiasa dalam peliharaanNYA.. amin

fahmee tengah membuka tayar yangh hanya tinggal rim sahaja.. 

2 lagi kereta menanti tayar untuk ditukar

semua barang terpaksa dikeluar kan...

inilah tayar kami yang tercampak ke jalan seberangnya.. huhuh

pakai tayar spare dr kereta diana plak...


habis tayar.... mcm bunga yang dh tak berupa tayar.. rim pun dh rosak sket...


0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea