Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 17, 2014

Waiz ajak ummi tidur lena bersama.. huhuh

Posted by Faridatul at 4:34 PM
Semenjak sebulan lalu aku dah susah sangat nk bangun apabila tidurkan waiz sama.. selalu terlajak.. dulu lepas habis pantang baru masuk keje tu lepas balik keje siap2kan makan wafiy dan abi.. buat susu dan solat magrib aku dan dua hero terus masuk tidur sbb abi nak g kelas malam... tp selalunya jam 10 aku dh bangun semula untuk siapkan pakaian ke taska kedua2 hero dan sempat cuci dan sidai kain.. tetapi semenjak sebulan lalu agak sukar pula.. mana taknya waiz dengan strategi tidur baru membuatkan aku terlena buai sekali...

Strategi waiz tidur supaya ummi x gerak mna2 adalah dgn memastikn tido berbantalkn lengan ummi dan waiz menggengam erat baju ummi... ummi terpaksa buat method "try n error" tuk pastikn waiz dh tidur nyenyak ke belum sbb tiap kli letakkn kepala dia ke tilam dia sedar atau ummi tolak perlhn tgn dr bju ummi dia sedar.. bgus tul strategi dia sehingga ummi tertidur sama sbb lama betul nk pastikn dia betul2 nyenyak pabila nk remove dua2 aksi tersebut tanpa dia sedar...

so kekadang bile jam 9 dia terlena aku pun termena sama.. bila jam 10 atau 10.30 suami aku dh balik nak kejutka aku dia pun sama bangun nak susu.. aduhai jadinya aku pun ambil masa semula nk tidurkan dia.. samada aku bangun gak jam 12 untuk buat segala urusan atau urusan tersebut dibuat pagi esoknya.. kalau buat pagi kelam kabut la sket... tp nak taknak waiz akan nagis gak sbb ummi kena juga menunaikan tanggungkawab ummi sebagai khalifah di bumi ini... solat isyak kena wat gak then baru tidurkan waiz semula.. kalau dia agak2 diam ngan abi.. hehe ummi terus ambil kesempatan kemaskan barang2 abang dan adik ke taska esok...

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea