Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, June 9, 2005


:: Temuduga ::

Posted by Faridatul at 6:52 PM

Hari ni sekali lagi aku mengambil langkah untuk ditemuduga. Huhuhu... Tak sangka akhir nya ni kali kedua aku ditemuduga. Kali pertama, aku saja2 g untuk main2. Kali ni aku benar2 serius.


Tapi bile tengok saingan ku mantap-mantap belaka, aku merasakan peluangku amat tipis. Tak pe, sekurang2 nye aku dapat pengalaman ditemuduga. Kesan dari temuduga pertama memberi impak yang besar pada ku walaupun aku menganggapnye sekadar main2 jek. Aku tak berapa gentar, lebih stabil, dan pertuturan ku sedikit lancar. Aku pelajari kelemahan dari temuduga yang pertama.


Tulah, kata orang jangan takut untuk melakukan sesuatu kalu kite tak pasti apa yang mendatang. Temuduga dijalankan selama 2 jam setengah. Ada empat orang calon yang mana semuanye berpengalaman. Yang nak diambil bekerja hanya sorang. Gaji agak lumayan. Masing-masing menunjukkan bakat dan kelebihan yang ada. Begitu juga aku. Aku dapat rasakan peluangku senipis kulit bawang. Agaknye lebih nipis dari itu.


Aku dapat rasakan, hari ini merupakan langkah pertama untuk aku mencari pekerjaan. Dah bosan agaknye jadi penganggur terhormat ni. :-)

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea