Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 21, 2005


:: La TahzaN ::

Posted by Faridatul at 10:37 AM

La Tahzan
Hatiku berbisik semenjak jumaat lalu
Jangan lah bersedih
Namun apa yang daya aku lakukan
Hanya linangan air mata
Yang dapat meredakannya


Kedengaran suara di sekeliling
Menangislah...Menangislah....
Jika itu yang dapat meredakanya
Tapi ada satu perkara
Yang perlu aku ketahui
Semua yang berlaku
Adalah takdir Ilahi
Andai aku menagis
kerna
Menyalahkan takdir Ilahi
Baiklah dihentikan
Hentikan...hentikan.....


Aku sedar tindakan ku
Aku masih waras
Bukan aku menagis kerna itu
Tidak sesekali
Nauzubillah....TIDAKKKK

Aku bersedih
kerna
Aku benar2 mengharap
kerna
Ada yang telah memberi harapan
kerna
Tindakan mereka yang tidak bertanggungjawab
kerna
Masih tidak dapat membuat jasa kepada orang tua
kerna
Aku juga terlampau yakin
Bahawa aku akan dapatkannya
Itulah yang dikatakan
Takdirku bukan disitu


Aku tetap pegang pada yang satu
Rezeki, ajal, maut, jodoh semua telah ditentukan
Jika tiada rezekiku disini
masih ada yang lain
Yang lebih baik buat diriku
Hanya Tuhan sahaja yang tahu
Yang terbaik buat ku
Buat hamba2nya

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea