Pages

Tuesday, November 22, 2005


:: Jodoh ::

Posted by Faridatul at 4:02 PM

Ramai yang bertanyakan pada aku pasal jodoh selepas tahu kakak aku nak kawen.Pergi ke rumah sepupu aku ari ahad lepas pun macam tu. Ramai yang tersasul aku yang nak kawen. Pelik. Ada muka menggatal ke. Kelakar pun ade.


Kahwin...kahwin...kahwin...


Aduh.. Aku tengah membayangkan masa kenduri nanti. Ramai lagi la yang mengusik aku. Bertanyakan pula bile masa aku. Poning den. Kalu dapat aku nak rakam jek. Senang..Bile orang tanya je..aku terus bg tape recoder tu kat diorang,suh diaorang dengar sendiri.....


Nape??!!! Umur macam aku ni dah tua sangat ke...Kakak aku pun kawin umur 27. Ok la tu. Aku pun budget umur area tu. Tapi kalu dh terawal nak buat camne. :-)


Bujang..oh..bujang


Sonok pe jadi bujang. Leh round sana...round sini. Tambahan plak skrg ni aku berkawan ngan orang yang kaki melancong. Aku pun kaki jalan gak. So, sayang gak hobby aku nnt tersekat.


Bile mak tanya, aku jawab tak de seru lagi. Itu la..Ini la..Hakikatnye senang je...jodoh aku tak sampai lagi. Tengok cam kakak aku, Kalu jodoh dah sampai, orang dr timur ke, barat ke, selatan ke, yang kite tak pernah kenal kite leh je jatuh hati ngan diorang. Leh terima seadanya. Kalu tak, ade je la alasan. Tak gtu......


Aku mendoakan kawan2 ku yang tak kawen lagi ni termasuk la diri aku sendiri dipercepatkan jodoh dan bertemu dengan suami/isteri yang soleh/solehah. Dan yang telah berkahwin moga, perkahwinan yang dibina bahagia sampai ke ahkir hayat.


0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea