Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 4, 2011

Nasi lemak!!! nyum2

Posted by Faridatul at 3:48 PM
Rajin tak aku hari ni..heheh.. atas permintaan suamiku dan beriya2 dia nk suh aku buat nasi lemak so nak tak nk buat la juga..

Jam 6.30pagi setelah solat, aku da suami mula masak. Periuk nasi elektrik beso terpaksa diturunkan untuk memasak nasi 5 put (tp put umah aku kecik jek). Kononnya dh alang-alang masak nk bg le kawan2 mkn sekali.

aku bawak 7 bungkus manakala suamiku bawak 2 bungkus.. sementara ada 5 ketul jagung rebus baki yang tak masak dari semalam dibawa ke opis aku dan suami. Jagung ni dibeli di skincan. Beso dan manis juga isinya..

Nasi lemak ni special sket. berbungkus dengan daun pisang hasil tanaman depan rumah. daun pandan dan serai juga diperolehi dari hasil tanaman kami.

selain sambal ikan bilis, ada juga sambal kerang petai..nyum2... kerang dibeli di kuala selangor. segar sungguh kerangnya dan harganya rm2 jek sekilo...

dan tak sangka hari ni adalah tarikh sempena majlis tunang kami dua tahun dulu.... :-)

ini la nasi lemak tanpa sambal kerang petai.. takut ada yang tak makan so diasingkan.. hehehe

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea