Pages

Sunday, February 25, 2007


Jalan-jalan bersama Aqilah n' Afif

Posted by Faridatul at 11:23 AM

Lama dh nak bawak budak2 ni kuar g jalan2 tapi tak berkesempatan. Tah budak2 ni ingat lagi ke idak kiteorang ni.

Sebelum aku balik umah mak aku malam kelmarin (23/2/07), aku g umah k wa (mak budak2 ni) tuk amik borang kuis. Aku pesan kat kak wa amik borang kuis tuk adik aku. K wa ni lecturer baru kat kuis tuh. Dulu cikgu kat sekolah bukit, kajang.

Sampai kat umah k wa, dia tgh mandikan aqilah ngan ifah. Aqilah kuar2 jek terus g kat aku. Cik dilah masa tuh tunggu kat kete. Rupa2nya dia ingat lagi aku. Masa nk balik tuh..tetiba dia bersuara.. "acik nak tinggal aqilah"..terkejut aku..dullu masa tinggalkan dia, dia tak pandai ckp lagi..aku ni mudah sensetif...aku pun terus buat janji nk bawak jalan ari ahad nnt. padahal..mesti aku penat ari tuh...tak pe la..demi anak2 ..kuang kuang kuang..

25/02/07 - Sampai di bangi kul 12. g tesco kat kajang jap. sampai2 umah kul 2ptg. Janji ngan budak2 ni kul 5. Tertido jap. Alamak dh lambat. Kul 5.30 baru kuar umah. Sampai2 umah pak bayem, budak2 ni pun baru bangun tido. K wa tak de. Tapi Atan (acik budak2 ni) baru sampai. Kalu Atan ada, ifah sombong ngan aku. Ajak punya ajak..last2 abang dia yang nk ikut. So, aku bawak afif ngan aqilah jek.

Bawak g jalan2 kat tasik cempaka, g jalan2 kat alamanda. Pastu g mkn kat soho dekat sungai merab. Aqilah nk bear aku..aku sajek je bg.. nnt leh tunjuk kat ifah. Bagi dia jeles. Geram rasanya.. sombong tul ngan aku ari nih...

Bawak budak2 ni jalan dr kul 6 ptg. Tul2 sampai umah kul 10 mlm. Takut gak kena marah ngan pak bayem. Nasib baik tak kena. Yang bestnya...ifah jeles giler. Siap hempas2 kaki lagi lepas afif bgtau mkn aiskrim..dll. Puas ati aku. hahahahahah...tu la sombong lagi.. Mak dia pun kata..lepas atan balik..sibuk la cari kiteorang ni. Bila nk bawak dia jalan... dh la ifah..acik dh g jalan jauh dh...huhuhuhu

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea