Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 5, 2007


Perarakan Maulidur Rasul 2007

Posted by Faridatul at 7:57 AM

Sempena maulidur Rasul yang lepas, tempat keje aku buat majlis perarakan maulidur rasul dan juga forum perdana maulidur rasul,,,

Majlis dimulakan dengan bacaan doa oleh Ust. Khairil Khuzairi Omar @ along.. dia ni saudara mara aku gak. punya la jejak kasih yang begitu lama akhir bertemu mesra di kursus BTN tempoh hari...hahahah..kalu tak sampai bile2 la aku silap orang..heheh sebab ade sorang lagi pegawai pusat islam yang lebih kurang cam dia..aku ingat orang tu..dan kami pun dh byk kali bertegur sapa cuma aku jek tak bukak mulut tanya pasai kenai tak mak ayah aku..kalu dok malu aku..huhhuhu...

Majlis diteruskan ngan forum perdana oleh ahli panel2 yang hebat2. Antaranya yb al fadil dato abu hasan din al hafiz, ust roslan mohamed, prof madya dr. siti rugayah tibek dan akhir sekali sebagai pengerusi majlis prof idris zakaria. Tajuk yang dibawa "Rasullulah s.a.w: pembawa rahmat sekalian ummah"





Di antara kandungan2 ceramah ari tu yang paling aku suke ialah mengenai anak manusia @ anak lembu..

Dato' abu hasan mengutarakan soklan, pada zaman rasululllah dulu ketika aminah ketiadaan susu badan... apakah yang dilakukan oleh aminah untuk menyusukan nabi muhammad ketika itu.... nak tau jawapan...?????

boleh..tapi aku nk dgr jawapan dr korang dulu...hahahahha

silakan..jgn malu2 jawab....

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea