Pages

Tuesday, May 18, 2010

Durian....Oh..Durian!!

Posted by Faridatul at 1:29 PM
Aku kehabisan idea sekarang ni nak masak.. Kemalasan tuk masak melanda.. huhuhuh.. Jadi aku pun mengajak suamiku untuk ke pasar malam yang berdekatan rumah...

Lantas dalam kepala nak beli durian.. dah lama jugak teringin nk makan durian. Nyum2... Tapi sayangnya duriannya kurang enak.. kalu dalam bahasa perak dipanggail "mangko". Aku pun tak tahu kalu nak sebut dalam istilah KL. huhhuuhu. 4 paket rm10 tapi aku beli dua paket sahaja. Takut tak habis makan nanti. Sori la kalu nk buh dalam peti, nanti coklatku habis berbau durian.. Oh Tidakkk!!!! huhuhu




Ini la dessert suamiku. Maklum la dah janji nk masak gamat yang dibeli oleh pijah dari sabah hari ni. Tapi sebab takde nasi, aku buat sup ayam dicampur cendawan butang dan dibubuh potongan gamat. Sedap jugak rasanya... habis semangkuk suamiku makan.


Ini la rupanya sup ayam + cendawan + gamat.. ;-D


Ini pula pembuat selera.. masa ni tgh buat coklat kawan seopis tempah.. Sibuk plak encik abang minta di sapukan juga pada buaha2an ni.. Nampak menarik.. Encik abang kata sedap. tapi masa ni aku dh takde selera nak rasa.. so dia jelah yang beriya2 kata sedap... huhuhu

5 comments:

NaMo said...

sejak bila plak pn pari2 mkn durian??? konpius2!!! rasenye musim durian tahun lepas sgt la beria tak makan...

Ibu Aimy said...

wahh dah ada org tempah.. baguss

Faridatul said...

namo --> hehehhehe... ala.. sesekali sesekala teringin mkn, apa salahnya... :-D

Ibu aimy --> hehehhehe.... hasil tunjuk ajor ko jugak :-)

Noor Hafizah said...

bila nak kasi kitorg makan gamat? huhuhu... kami pun tak pernah merasa.

Faridatul said...

lohh... sedap...

kalu nk rasa meh la dtanag rumah akak.. takpun akak bg ko gamat tu sebiji, nnt pandai2 la masak gamat tu. Mana satu nak.. heheheh

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea