Pages

Wednesday, January 12, 2011

Berjaya buat popcorn sendiri

Posted by Faridatul at 11:19 PM
Dua hari lepas aku bersama suami tgk AFC citer chef at home.. aku suke chef ni masak.. simple but cam sodap jek...

Petang tadi selepas balik dari opis aku ke kedai jimat. Kononnya nak beli kacang soya nk buat air soya sendiri (eh silap bukan aku buat..en abang ku buat... hehe), tapi bile ternampak ada jagung popcorn aku segera capai jagung popcorn tu dulu.. Nak balik baru teringat kacang soya. Nasib baik tak terlupa.

Malamnya aku dan suami sama2 bg idea camne nak buat popcorn lebih sodap.. Senang jek buat.. Tapi popcorn caramel aku fail. Bile tgk dalam youtube.. rupa2nya diorng pun sira caramel tu kat luar iaitu selepas popcorn tu dimasak..bukan time popcorn tu dimasak mula2 .. huhuhu...


Inilah hasil popcorn kami... :-)

Comot2 ada bintik2 hitam tu coz kuali dh berhangus sket gara2 nak buat popcorn caramel.. hehehe

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea