Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 23, 2011

Jom Berbengkel - Hari 1

Posted by Faridatul at 9:18 AM
Hari ini aku tidak berapa sihat. Tetapi memandangkan mahu juga menghadiri kursus Integrasi web 2.0 dalam Pengajaran dan Pembelajaran siri /2011, aku gagahi juga kesakitan yang ada.

Alhamdulillah, jam 9 pagi aku kembali segar. Jam 10.30 seperti biasa kursus akan berehat sebentar untuk makan pagi sehingga jam 11 pagi. Ketika ini la aku menyusup masuk..hehehe..

Alhamdulillah, rupanya pagi tadi sehingga rehat tidak ada apa2 lagi pelajaran yang diajar. Jam 11 bersambung dengan perisian Jing dan camtasia. Disini aku ingin menceritakan sedikit perisian jing dan camtasia ni.

Ianya sangat mudah untuk dipelajari. Camsatia atau jing adalah merupakan perisian yang boleh digunakan untuk menangkap gambar dan membuat video pada skrin komputer. So mudah la kalu aku nak buat video berdasarkan pada skrin komputer. Apa yang perlu dimtambah adalah menggunakan microfon untuk memasukkan suara sahaja. Satu alternatif digunakan untuk pengajaran...

Petangnya pula, kepalaku kembali sakit. Disebabkan ketika itu jam sudah menunjukkan pukul 3 sebab terpaksa setelkan bayaran untuk bengkel di A'famosa dengan azuwa di fakulti, ditambah pula sudah 2 kali round masih tidak dapat tempat untuk pakir kereta, maka aku mengambil keputusan untuk balik sahaja.. huhuhu. Tetapi rugi rasanya kerna petang itu shahrina memberi tahu mereka belajar perisian shareware lebihkurang seperti youtube.. yang mana digunakan untuk berkongsi fail dengan pelajar.

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea