Pages

Monday, April 28, 2014

Waiz masuk ward

Posted by Faridatul at 12:38 PM
28 April 2014 - Harini hari pertama aku masuk kerja... waahhh.. bersemangat rasa macam orang baru dpt kerja.. Hopefully semangat ni berpanjangan bukan hangat2 tahi ayam.. wakakaka

Nak cerita seba sedikit waiz ni. Alhamdulilllah waiz  tak kena demam panas yang teruk seperti abangnya tetapi seperti abangnya juga iaitu wafiy, waiz juga kena prolong jaundis.. Hampir sebulan lebih jugak la kuning tu hilang.. cuma kali ni walaupun bacaannya tinggi tapi disebabkan berat badannya yang "comel" so doktor kata jangan risau sangat... 

waiz di hukm

Bacaan paling tinngi yang pernah kena oleh waiz adalah 338.. ok la tu dengan berat masa tu 3.61kg... kalau dulu wafiy 427 dengan berat 3.1kg.. beza jauh tu.. huhuuh.. pepe pun syukur alhamdulillah...

ini la last day waiz masuk hukm duk bawah lampu.. abang waiz menyambut adik untuk balik ke rumah


cuma waiz ni nmpk lebih lasak dr wafiy.. dulu wafiy masa aku dlm pantang tak risau nk letak dia kat sofa tapi dengan waiz tak boleh kalau tiada pantauan... pernah sekali tu masa ibu mertuaku ada kat rumah menjaga kami.. mula2 waiz aku dah letakkan betul2 di tengah2 tilam.. tilam baby kira besar la untuk dia.. tak sampai setengah jam mak mertuaku suh aku betulkan kedudukan tidur waiz.. huhuhu.. posisinya dh keluar dah keluar dari tilam.. masa tu umur tak sampai sebulan.. huhuhuh...

waiz pun suka gelak.. dulu wafiy selalu sangat berkerut muka.. mcm budak suke berfikir.. sama la skrg ni.. sebelum masuk tidur akan berangan sorang2.. dengan tangan dan mulutnya membebel tah apa2.. tangan seperti mengira... waiz plak jenis periang.. asyik gelak aje.. nmpk gaya waiz ni budak yang lasak.. habis la wafiy dikerjakan oleh waiz.. hahahah

dulu wafiy suka babab dan cubit adik.. geram la tu.. tp skrg ok dah.. cuma bila time dia cemburu tu... aku nk pujuk waiz sebab waiz nagis boleh plak dia suh aku pujuk dia sama sbb dia nagis.. masa tu dia buat2 la nagis.. adus... bijak betul budak2 skrg... tak terlayan kerenah diorng ni... tp nak wat camne... layan jugak laaa.... hahahah

waiz tidur dalam baouncer yang dibeli time wafiy dulu 

kuat nagis tp suara tak kuat macam wafiy cuma air mata senang sangat berlinang.. hehe


0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea