Pages

Sunday, March 4, 2007


Gerhana Bulan Penuh

Posted by Faridatul at 12:29 PM
Gerhana ni aku tangkap kat umah aku..Kononnya nk g tasik kejut ngan pijah..lepas amik gambar terus g aerobik.. huhuhu..

Tapi sayangnya, aku terlewat bangun. Janji ngan pijah lepas solat subuh dlm kul 6.20pg terus tunggu kat sana. Tapi aku terjaga tido jam 6.00pg. Semalam penat sgt. Dh la tuh aku masuk tido pun jam 4pg. Buat apa pun entah la..Jadi kelawar jap..hahahaha

Sedar2 kul 6.09pg. Mana sempat. nk solat lagi. Nk kemaskan diri lagi. Emmm...so aku tinjau dr umah koridor umah aku..Ehh...tetiba nmpk bulan..selalunya dr umah aku tak nmpk..rezeki..rezeki...

Pe lagi..aku pun terus amik kamera..snap..snap...snap..lupa nk bgtau pijah..terus aku sms dia kata dtg jek umah aku..sebab dr umah aku lg senang nk snap bulan tu..coz umah aku paras 5...dh la atas bukit...ni pun kecik je nmpk..dh abih zoom dh.

Subhanallah...cantik..dlm masa tak sampai sejam..fasa per fasa bulan tu berubah...dr besar hingga tenggelamnya bulan tersebut.

Aku ade bgtau ust ghani semalam..ust ni pengerusi syura..dia bg link islamonline.net kat aku. Katanya kt mesia ni tak nmpk sgt coz masa time tu matahari dh naik..memang pun..patutnya bile bulan dh gelap kite akan nmpk bulan penuh tp warna keoren-orenan..tp x nmpk pepe..gelap..yelah masa tuh dh jam 6.50.. matahari mmg dh naik...patutnya jam 6pg mmg tak nmpk bulan dh..

Syukur aku tak terlepas tgk gerhana bulan ni... sempat gak la buat solat sunat gerhana...k huda siap2 awal remind aku..tgk2 gak..solat sunat tu jgn tinggaall..heheheh



Fasa-fasa Gerhana bulan di rumah ku..

Ni address kalu korang nk tgk camne gerhana bulan penuh terjadi : http://www.islamonline.net/English/science/2007/03/01.shtml


0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea