Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 1, 2010

Bengkel joomla

Posted by Faridatul at 11:36 AM

Sonok belaja joomla ... walaupun aku dah tahu mengunakan joomla tapi saja nak attend coz kredit jam berkursus tahun ni tak cukup 42 jam lagi. Aku kenal joomla bile mula diperkenalkan.. dulu aku pernah buat website dengan menggunakan mambo.. mambo ni kire famous sebelum joomla...setelah joomla diperkenalkan aku menggunakan pula joomla.. Maklum la tahun ni byk habiskan masa tuk setelkan semua mengenai perkahwinan ku bulan februari lepas... lepas kawen plak..macam2 plak kerenah dan dugaan.. bebanan kerja yang banyak juga menyebabkan tak sempat nak apply tuk menghadiri kursus-kursus yang ditawarkan.. Kononnya sibuk sangat la tu...

pepe pun.. kawan2 aku mas, ina, dan iza dapat pendedahan baru mengenai joomla ni.. bukan susah sangat pun sebab joomla ni tools yang dah siap cuma kena tahu cara nk guna jek berlainan la kalu kena buat coding.. huhuhuh

Disepanjang kursus yang diadakan ni selama dua hari sehingga esok, aku cuba nak siapkan website pengajaranku yang menggunakan joomla yang tak siap2 lagi setelah sesemester berlalu.. tak sempat nk siapkan... content jek tak masukkan lagi.. dari segi modul dan component yang lain2 tu memadai dah kot..cuma nk masukkan content dan nak tukar tempalet mengikut citarasaku..

Untuk download jomla versi 1.5.22 klik disini joomla 1.5.22

2 comments:

Anonymous said...

belajar kat ne benkel joomla tu?

Faridatul said...

belajar kat ptm ukm.

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea