Pages

Monday, November 22, 2010

Kasih sayang seorang abang...

Posted by Faridatul at 3:15 PM
Semalam baru balik dr pahang.. dalam jam 10pm ++ baru sampai rumah. Penat masih tidak hilang.. dah la malam tadi kepanasan tahap gaban..time2 camni la semangat nk masuk aircond membuak2.. huhuhu

Breakfast di alamanda

Saiful dan amir
Paginya datang opis dengan kepenatan. Bertambah sakit hati pabila aircond di opis pun takde... aduss..mengantuk plus sakit kepala jadinya. Jam 10pg kakak aku telepon minta tolong amik mak abah dr dia.. Hari ni kakak ku ada reherseal konvo jqaf-kpli di putrajaya. Tak sangka plak dia bawa mak abah dan ateh. Aku dh volunteer tuk jaga anak2 dia. Anak2 dia senang jek nk jaga. Bagi buku dan pensel pandai2 la diorng buat kerja masing2. Si abang 3 tahun. angah 2 tahun dan yang kecil setahun.. huhuhu... tapi yang paling manja si bongsu la.. dia ngan ateh, adik aku ok jek. So takde masalah kalu bawak ke opis.

Tapi memandangkan aircond tiada, dan mak ayah aku turut sama ada, esok terpaksa la aku minta cuti... hari ni pun gayanya aku kepenatan tahap gaban. Ketika aku nak ambil mak ayah aku serta anak2 yong, mereka sedang breakfast di alamanda. Disebabkan kedudukan kereta aku ngan kereta yong tak sama, trpaksa la ateh yang jadi mangsa untuk ambil pampers di kereta yong. Malangnya dia ambil pampers sahaja. Botol susu tidak diambilnya.

Asma' yang manja...
Menagis la si kecil nk susu. Kat rumah ade la air soya. Tapi disebabkan takde botol, menagis2 dia tk mahu dipujuk. Terpaksa la aku g keluar beli botol baru. Masukkan air soya dalm botol, dan bagi dia minum. Baru la senyap. huhuhu.. Tapi tak sampai setengah jam lepas tu, mak ayah dia plak balik..alahai... takpe la..botol susu tu jadi kenangan,... heheheh...

Tapi yang aku sadis sekali.. ketika si kecil menangis, yang boleh pujuk hanya la abang ngah dia. Dipujuknya adik, berbeza ngan abang sulung yang mata tak lekang ngan citer kartun..huhuhu. Di ajaknya adik tido sekali. Yang bestnya..ditepuk2 adik sampai adik diam. Tapi si abang ngah ni dh mengantok gile2.. sekali terlelap, dah adik menagis semula.. ditepuk kembali tanpa bising pun. Yang kelakarnya, tepuk2.. terlelap hingga tangan tertutup plak mata si adik..menagis adik.. yang abang mengantuk gile ditahan juga matanya.. budak umur 2 tahun pun tahu sayangkan adik.. nape la ada si ibu yang sanggup buang anak... tak paham betul...

Aku pun kembali semula ke opis dengan harapan aircond kembali pulih...waaa... masih tiada. semua pun dh menghilangkan diri entah di mana. Nak siapkan sket kerja yang ada... duk dalam ni pun cam duk dlm sauna jek... huhuhu....

Amir yang dari awalnya dh mengantuk... duk di kusyen di rumahku dengan kedudukan stabil boleh juga terjatuh ke lantai.. huhuhu

Kasih sayang seorang abang..sanggup tak tido demi adiknya yang tersayang...

1 comments:

akmar said...

bagusnya Amir..sejuk perut mak dia mengandung..kebanyakkan abg2 sjrg suka buli adik..yg adik x suka , lg die suka nak buat

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea