Pages

Sunday, December 23, 2012

Menyambut besday wafiy di penang

Posted by Faridatul at 11:24 PM
Perjalanan hari 3 -  setibanya di penang pada jam 10.30 mlm td, kami terus ke rumah mak lang. Aku tak perasan pun bila masa melepasi jambatan pulau pinang. Sedar2 jek dh sampai.. huhuhu... penat sungguh perjalanan dan melayan kerenah wafiy yang tak mau duduk diam..

setelah makan pagi di rumah mak lang, kami ke rumah mak ndak pula. tak de la jauh sgt dr umah mak lang. tak sampai 30 minit pun. Umah mak ndak ni dekat beno ngan lapangan terbang penang. leh nmpk kapal terbang turun dan naik dr lapangan terbang penang... 

di belakang rumah penuh dengan hasil tanaman. tapi yang paling best aku dpt mengenali pokok buah ni... bentuk pokoknya mcm pokok anggur... 

ni la pokok yang aku maksudkan mcm pokok anggur tu

cuba teka buah apakah ini?? huhuhu

isi dalamnya yang manis :-)

warna merah tandanya dh masak..rasanya lagi manis

ni pokok belimbing bagi mereka yang tak kenal... byk buahnya .. habis sebungkus aku kutip tuk di bawak balik kl. boleh diberi pada mak aku tuk cuci ikan... hahaha

kat pokok masih byk.. kat lantai yang gugur pun byk jugak

  perasan tak kapal terbang kat belakang pokok tu... rendah jek

berkeras suamiku nak aku ambil gmbr masa dia tgh panjat pokok belimbing tuk kutip buah markisa (bagi menjawab teka teki di atas.. huhuhu )

dpt juga seplastik buah markisa

 balik dr rumah mak ndak setelah kenyang mkn tengahari berlaukkan asam pedas keladi, dan setelah rehat2, kami ke rumah toksu pula... sebelum ke rumah toksu, singgah membeli jeruk dan mencari kedai kek.. seb baik jumpa tp ada 2 kek jek yang available.. yang lain sudah berpunya... satu lagi tu mcm best tp kecil sgt.. so terpaksa la pilih ni walaupun deco dia tak berapa menarik.. hahaha



luth wafiy bergambar ngan abi


ramai2 nk potong kek




setelah kenyang mkn kek, sesi riadah pula di depan rumah toksu.... ni bergmabr atas bonet keta mak lang dimana wafiy bersama paksu amirul dan paksu haris...


sesi main gelongsor... kalu tok lang wafiy tau ni mesti dia marah..huhuhu

  main bola...  nak jadi macam anak toksu wakil harimau muda kategori a skrg ni

 Yang pakai tshirt biru tu namanya firdaus.. anak toksu skrg jadi penjaga gol harimau muda kategori A

patutnya mlm ni nak tido rumah pakcik kat seberang perai tp sayangnya pakcik mai lambat sgt.. sampai kami sangka pakcik tak dtg... kesudahnya bila dah bawa masuk barang2 ke rumah mak lang masing2 dh malas nk punggah semula barang masuk keta.. so tido ajelah rumah mak lang semalam lagi harini

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea