Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 30, 2009

Akhirnya dapat juga anak sedara perempuan..

Posted by Faridatul at 4:30 PM
Jam 10:34:35pm pada 28 julai yang lalu aku menerima satu mesej dari abang iparku, yop. Dalam mesejnya berbunyi " Anak perempuan pertama kami baru sahaja selamat di lahirkan, Alhamdulillah".

Aku terkejut dengan mesej itu sedangkan dalam jam 7 lebih tadi aku masih bermesej-mesej dengan kakak ku, yong. Takan la dia masa tu dalam wad.

Allah Maha Adil... Semuanya telah ditentukan perjalanannya. Sepatutnya tarikh yong melahirkan baby hari sabtu lepas. Hari selasa yang lalu dh masuk wad 3 hari pun. Tapi pelik tak lahir-lahir lagi. Mak aku la paling risau.

Keluarnya yong dari wad, anak sedaraku yang kedua, Amir plak masuk wad gara-gara demam panas smpai biru2 kukunya. Sian Amir. Sepatutnya plan aku minggu lalu nk g perak nk g tgk baby baru, sebabkan tak lahir2 lagi maka berpindah ke melawat amir yang masuk wad. Panas badannya. Suhunya 39.9 darjah celcius. Lepas kena suntikan turun ke 39.7 darjah celcius.

Yong risau teramat sangat. Hampir 4 hari Amir masuk wad. Isnin lalu, yong minta adik aku yang belajar kat darul syifa minta air dr ust Harun Din. Tapi tak tahu la dapat ke tidak airnya.

Pada selasanya jam 6 petang aku msg kakak aku tanyakan kabar amir. Yong kata amik dr kuar tengahari td. Suhu dia dh kembali normal. Alhamdulillah.

Dan malamnya pula aku dpt kabar yang yong plak selamat melahirkan baby girl. Alhamdulillah.. kalu la kakak ku dh bersalin awal sape plak yang nk tgk Amir nanti. Usianya yang baru 10 bulan itu masih lagi perlukan belaian ibunya.

Dari dulu lagi aku tunggu anak sedara baby girl. Tak sabar nk andam dia. heheheh.. Tapi amir takan ku abaikan.. Taknak jadi cam aku dulu. huhuhuhu...

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea