Pages

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 20, 2009

Shopping di Nilai3 dan gelagat pengat nangka

Posted by Faridatul at 4:26 PM
Sabtu lepas aku kononnya nk g tempat lain.. tapi tak jadi. Dan tetiba plak dapat khabar yang junior aku dr penang nak dtg mai bawak suami n anak dia.. Suami dia aku dh kenal sangat tapi anak baru dia ni tak kenal lagi. Nuha namanya. Agaknya singkatan dari NAdia dan HAfiz kot.. huhu.. ntah la. Nadia baru jek habis pantang. Tu yang berjalan sakan lepaskan kebosanan kot.. hehehe

Cik suri menunjukkan bakatnya..

Seperti biasa aku akan sakat budak kecik selagi tak nagis. Itu yang terjadi pada Nuha. Tapi tgk la nnt budak2 ni akan ingt aku LEBIH dari yang lain... heheheheh

Lepas nadia balik, aku setelkan pengat nangka. Kononnya nak g Nilai3 dulu baru buat pengat nangka. Tapi memandangkan mak ayah aku dtg lmbt so kena buat pengat nangka dulu. Takut tak sempat plak suri nk bawak g meeting kang. Sebelum ni aku buat 3 biji nangka tuk dibuat pengat. Kali ni kurang sket. 2 biji setengah. Yang tak tahan tu getah nangka.

Lepas dh siap masak dlm setengah jam amk ayah aku menunggu, baru la ke Nilai3. Paling susah nk pilih kain ialah ayah aku.. Cerewet betul nak pilih kain. Mengalahkan pompuan jek. Tapi biar la, nnt dia yang pakai. Asalkan pakai..

Yang kelakar dan sedeynya malam tu, pengat yang sepatutnya nak bagi orang lain mak aku dh amik. Dikebas semuanya sedangkan aku dh sediakan 2 bungkusan tuk mak dan 1 bungkusan sepatutnya tuk adik ipar aku pun mak aku amik. Adik ipar aku tak leh makan sebab tengah mengandung. So, mak tak bagi makan takut angin. Kiranya pada mak ada 5 bungkusan yang 1 bungkusan tu hampir 3-4 senduk. Banyak jugak la. Harap2 dimakan bukan dibuang sebab gara2 ambil byk sangat. huhuhuhu

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea