Pages

Friday, June 11, 2010

Resepi salad bersama - potato chiken ball with date

Posted by Faridatul at 12:25 PM
Takde idea nak masak.. So malam rabu lepas aku masak salad yang telah dibantu sama oleh suamiku.. hehehe.. rupanya adalah seperti gambar dibawah...

Resepi ni adalah resepi bersama.. masa time makan tu.. jenuh nk pk nk bg nama apa tuk resepi ni sebab lainnya salad ni dicampurkan ngan kurma. Kurma yang dimasukkan tu yang menyebabkan kelainan rasa pada salad kali ni.. sedap dari biasa.. try la sape2 yang nak mencuba.. elok juga diberikan pada anak-anak..

Ini la nama salad seperti yang telah dipersetujui oleh aku dan en abang... --> potato chiken ball with date... huhhuhu...





Bahan-bahannya
10 biji bebola ayamas yang telah digoreng
sebiji kentang yang telah direbus setelah buang kulitnya - dipotong dadu yang bersaiz sederhana
sebiji tomato - dipotong 6
sebiji capsikum hijau - dipotong dadu agak sederhana
sebatang kecil karot (direndam seketika bersama air panas) - dipotong memajang
Sebiji bawang merah (bawang besar) dipotong hiris
5 biji kurma yang dibuang bijik dan dicarik2kan
sedikit garam
sedikit lada hitam - ikut kesukaan
2 sudu mkn minyak zaiton
1 sudu mkn mayonis

Cara mencampurkannya
Masukkan kesemuanya sekali.. gaul sehingga minyak zaiton dan mayonis berserta garam dan lada hitam hingga sebati dengan bahan-bahan tadi.. setelah itu.. siap untuk di jamukan dalam piring... nyum2...

2 comments:

kakchik said...

macam tengah diet je... tak makan nasi ke dua orang ni.

tapi nampak sedap tu

Faridatul said...

heehhehe.. lebih kurang la k chik..

kalu tengahari masing2 dh mkn nasi.. so mlm kalu boleh tak nk mkn nasi.. lain la kalu en abang tak mkn nasi tengahari.. mlm tu wajib jugak la den masak nasi untuk en abang.. :-D

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea