Pages

Monday, July 2, 2012

cereal with bayam

Posted by Faridatul at 11:35 PM
Hari ni test resepi baru lak.. sbb lambat nk masak bubur so aku guna cereal rice kosong aje.. murah jek.. kalu beli kat kedai tin kecil baru rm6.90. kalu hege rm9.90 tu maksudnya rice + milk tp dia tetap tulis kat depan tin rice...

so hari ni nak cuba bagi bayam lak kat wafiy.. aku masak bayam dlm air yang sedikit.. masak dalam kuali kecil.. dh agak2 layu terus masuk dlm blender.. hancurkan sampai lumat.. bila keluar dr belnder tu nmpak cam air hijau.. lumat giler... apa lagi campur aje dlm cereal rice tu.. memandangkan bayam tu dh rupa jadi air so aku tambah air lg sikit jek kat cereal tu untuk cairkan cereal tersebut. apa lagi.. boleh tahan la sedapnya.. tp wafiy tak mkn byk.. dia nak nyusu gak sambil mkn.. takmau sulam air.. ni perangai dia yang baru sejak 2 hari lepas.. tgh makan mesti nak nyusu.. dia tak mau sgt air kosong.. sabau aje la..

sebelum bg nasi, aku bg juga betik yang dh di blender.. agaknya terlalu hancur so wafiy tak nk makan sangat.. tapi at least ada juga dia makan buah2... hehehhehe

cereal with bayam.. bile blend bayam dapat cecair hijau lak.. pekat lak hijaunya dh mcm pewarna plak.. huhuhu


ni lak betik yang di blend juga.. sebagai pembuka mulut .. hahahah

makanan wafiy petang td.. tapi sume tu tak habis sbb dia ngantuk sesgt.. lepas ngamuk2 .. terus dimandikan dan terus tidur... kat taska tak tidur kot.. 

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea