Pages

Sunday, July 8, 2012

Wafiy berselera makan di rumah Opah

Posted by Faridatul at 3:43 PM
8 Julaii 2012  - Ahad

Jumaat lepas aku dan en abang cuti. Alasannya adalah nk hantar ateh balik kepong sbb dh seminggu dia kat rumah aku.. Tapi alasan sebenar nk ke pasar tani sg buloh tapi bila dh kesana takde apa2 dah sebab dh nk tutup pun masa tu.. sedey betul. So, sampai dirumah, dh ckp kat mak lepas solat jumaat siap2 nak ke Nilai.. tapi biasa la jam 4pm baru nk bertolak.. hari ni wafiy berselera betul makan.. Aku dah siapkan bubur nasi.. jam 9pg  makan lepas tu jam 1pm makan separuh biji mangga.. mangga tu takde la besar mana pun sebesar segenggam tangan aku.. aku kupaskan kulit mangga aje.. konon nk bagi wafiy hisap rasa aje jus mangga tu.. bila bagi tgk dh sampai ke biji dah.. kuat betul geraham dia.. mmg sonok la wafiy makan mangga tu...

Lepas semua balik solat dlm jam 2 tu mak pun hidang tk semua mkn.. aku terpaksa makan dulu sbb tgk dia dh tak duk senang.. masa semua mkn dia pun nk join sama.. masyaAllah, terpaksa la aku berikan makan nasi bubur satu lagi yang sapatutnya nk bg petang.. habis dia mkn.. mmg selera lain macam aje anak aku sorang ni..Di nilai mak beli kaind an tikar. lepak kat rumah bangi dia sebelum balik kepong

Sabtunya, kami ke pasar borong. Sambil mak memberli ikan aku ke kedai buah membeli betik, pisang manis dan jambu madu. Bagi la wafiy makan pisang. bagi sikit tak cukup.. hampir separuh biji la jugak dia makan sementara menunggu opah shoping nagn maksu.. Lepas habis membeli lauk kami ke kedai mesin jahit pula. Mak menghadiahkan farihah mesin jahit baru jenama jack berharga rm1500. Perghhh.. hadiah besar tu. Mulanya aku suh beli singer aje.. tpi mak dan ateh kata tak best.. jack lagi best. Lagipun ateh guna jenama jack masa belajar di giat mara selama 6 bulan kursusnya..

Sampai aje di rumah, abah pun nk makan betik. Tengok atok nk makan wafiy pun berenget nak makan sambil air liur meleleh2.. rasanya kat rumah opah aritu mmg wafiy non stop mkn. Byk sgt makan buah smpai terberak2 dibuatnya.. kejap2 berak.. kejap2 berak.. aritu siang aje dh 6 keping habis sebab wafiy membuang air besar.. sabau ajelah...

Wafiy ni seleranya mcm abi.. hehehee.... so kat rumah kena standby buah atau sayur2 supaya wafiy mkn benda berkhasiat nnt.. heheheh

0 comments:

Blogger templates

Fakulti ku tercinta

 

:: Telatah Wafiy dan Waiz :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea